
آیا اینجا هستید تا محبوب ترین انواع وب سایت ها در سال 2022 را بیابید؟ سپس، این مقاله را بخوانید تا همه آنها را با بهترین مثال ها کشف کنید!
تعداد زیادی وب سایت به صورت آنلاین در حال اجرا هستند که هر کدام گروهی از کاربران و اهداف متفاوتی دارند. برخی از آنها وبلاگ های ساده ای هستند که اطلاعاتی در مورد چیزی ارائه می دهند. و برخی از آنها سایت های تجاری هستند که هدف آنها خدمات رسانی به مشتریان است. در حالی که برخی برای خرید و فروش آنلاین چیزها هستند.
اگر شما هم میخواهید یک وبسایت برای خود بسازید، اولین قدم انتخاب یک سایت عالی است. اما، به این سادگی نیست، به خصوص اگر قصد دارید اولین سایت خود را ایجاد کنید.
اما اصلا لازم نیست نگران باشید! ما به شما کمک می کنیم تا در سال 2022 با انواع وب سایت ها با نمونه های واقعی آشنا شوید.
شروع کنیم!
در این مقاله
- وب سایت چیست؟ چرا وب سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند؟
- 21 نوع از محبوب ترین وب سایت ها که در سال 2022
- فروشگاهی
- شرکتی
- وبلاگ
- شخصی
- نمونه کار
- اخبار/مجله
- آموزشی
- دارای حق عضویت
- دوره های آنلاین (LMS)
- صفحه ورود
- دایرکتوری
- مشاغل آنلاین
- خیریه
- دولتی
- بروشور
- سایت ویکی
- پادکست
- سرگرمی
- شبکه های اجتماعی
- انجمن اجتماعی
- موتور جستجو
- نتیجه
وب سایت چیست؟ چرا وب سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند؟
به زبان ساده می توان گفت وب سایت به یک صفحه در فضای اینترنت گفته می شود که در آن می توانید اطلاعاتی در مورد یک چیز خاص پیدا کنید یا برخی از خدمات آنلاین را دریافت کنید .

به عنوان مثال ،Pasargadsg.ir، وب سایتی که در حال حاضر این مقاله را می خوانید نیز یک وب سایت است. که عمدتاً با هدف ارائه اطلاعات و ایده های مرتبط به طراحی و ساخت وب سایت است.
یکی دیگر از نمونه های وب سایت محبوب digikala.com . این یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین است که در آن مردم می توانند محصولات و خدمات را بخرند و بفروشند. برخلاف pasargadsg.ir ، این یک سایت فروشگاهی برای خرید و فروش است.
به طور مشابه، هر وب سایت در وب بر روی یک منطقه، موضوع یا جایگاه خاص . و هر وب سایتی یک هدف و یک پایگاه کاربری خاص برای ارائه خدمات دارد.
بنابراین، هر وب سایتی اساساً با سایر سایت ها متفاوت است. اما همچنان میتوانیم آنها را دستهها یا انواع خاصی دستهبندی بر اساس ویژگیها و قابلیتهای اصلی .
بر این اساس، ما 21 نوع وب سایت اصلی را که در حال حاضر در اینترنت محبوب هستند، در اینجا گردآوری کرده ایم. بیایید آنها را بررسی کنیم
21 نوع از محبوب ترین وب سایت ها که در سال 2022 :
در اینجا، ما محبوب ترین انواع وب سایت ها را در سال 2022 در اختیار شما قرار می دهیم. بنابراین، توضیحات هر یک از آنها را بررسی کنید و از بهترین نمونه های وب سایت آنها الهام بگیرید.
وب سایت فروشگاهی :
وب سایت های فروشگاهی کانالی برای و فروش آنلاین محصولات است. یک کسبوکار میتواند مالک آن باشد یا میتواند دروازهای باشد که چندین فروشنده محصولات خود را در یک فروشگاه دیجیتال به نمایش بگذارند. برای مثال، نگاهی به وب سایت digikala بندازیم

یک فروشگاه اینترنتی درجه بالایی از راحتی خرید را برای مشتریان فراهم می کند. به این دلیل که شامل مدلی برای جستجو، فیلتر کردن، اضافه کردن، پرداخت برای محصولات و تصمیم گیری در مورد روش های ارسال از طریق خود سایت است.
یک وب سایت فروشگاهی معمولاً دارای ویژگی های مهم زیر است:
- جستجو و فیلتر محصول
- چرخ دستی های محصول
- روش پرداخت یکپارچه
- روش حمل و نقل یکپارچه
احتمالاً قبلاً از این از یک وب سایت فروشگاهی استفاده کرده اید. برخی از محبوب ترین سایت های تجارت الکترونیک عبارتند از:
اگر شما نیز چیزهایی برای فروش دارید، می توانید یک وب سایت فروشگاهی برای خود ایجاد کنید. در آنجا می توانید به راحتی محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید.
بازار چند فروشنده در مقابل سایت تجارت الکترونیک تک فروشنده
سایت های تجارت الکترونیک به دو نوع تقسیم می شوند. و این بر اساس تعداد فروشندگانی است که محصولات خود را در یک سایت می فروشند. بنابراین، بیایید ببینیم آنها چه هستند:
- بازار چند فروشنده
- سایت تجارت الکترونیک تک فروشنده.
اگر یک بازار چند فروشنده دارید، چندین فروشنده محصولات خود را در سایت شما می فروشند. بنابراین، مشتریان فرصتی برای خرید محصولات از فروشندگان یا برندهای مختلف دارند. در حالی که شما درصد مشخصی از کمیسیون را از فروش آنها دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، وب سایت ترب.
در حالی که همانطور که از نامش مشخص است، یک سایت فروشگاهی تک فروشنده تنها شامل یک فروشنده است. وقتی چنین سایتی را می سازید، آن یک فروشنده فقط محصولات خود را در سایت شما می فروشد. بنابراین، مشتریان این امکان را دارند که اقلام را فقط از آن فروشنده خریداری کنند.
به عنوان مثال، themeforest یک فروشنده واحد است که در آن می توانید تم های وردپرس ایجاد شده توسط این شرکت را خریداری کنید.
هنگام مقایسه هر دوی آنها، مدیریت سایت های چند فروشنده نسبتاً دشوار است. اما داشتن چند فروشنده ریسک کمتری دارد و از نظر مالی سودمند است. بنابراین، هر دو مورد جوانب مثبت و منفی خود را دارند.
آیا باید یک وب سایت فروشگاهی ایجاد کنید؟
این یک ایده عالی است که وب سایت فروشگاهی خود را هم اکنون راه اندازی کنید زیرا بازار خرید آنلاین جهانی روز به روز بزرگتر می شود. طبق یک گزارش، فروش تجارت الکترونیک 18 درصد از کل فروش خرده فروشی در سراسر جهان را در سال 2020 تشکیل می دهد و انتظار می رود این میزان در سال 2024 به 21.8 درصد برسد.
با این حال، اگر توسعهدهنده وب نیستید، کار ایجاد یک فروشگاه اینترنتی میتواند برای شما یک چالش واقعی باشد.
اما خوشبختانه، پلتفرمهای فروشگاه های اینترنتی امروزه که در میان آنها، WordPress WooCommerce محبوب ترین فناوری تجارت الکترونیکی است که بیش از 29٪ از 1 میلیون سایت برتر توسط این افزونه ایجاد شده است. اگر می خواهید یک سایت چند فروشنده ایجاد کنید، می توانید از افزونه Dokan نیز استفاده نمایید
وب سایت شرکتی :
یکی وب سایت شرکتیاز انواع وب سایت های محبوبی است که سازمان های تجاری برای معرفی برند خود به صورت آنلاین استفاده می کنند . به طور کلی، یک وب سایت شرکتی با هدف ارائه اطلاعات در مورد کالاها و خدمات یک شرکت و تبلیغ آنها است. در نتیجه، این سایت ها یک حضور آنلاین قوی برای تجارت خود ایجاد می کنند.
وبسایتهای شرکتی در واقع دستهبندی گستردهای هستند که شامل فروشگاههای اینترنتی ، وبلاگهای تجاری و سایر انواع وبسایتهای با انگیزه تجاری می باشند . بنابراین، برخی از وب سایت ها را می توان هم وب سایت شرکتی و وب سایت فروشگاهی نام ببریم و یا یک وب سایت شرکتی و یک وبلاگ نامید.
برای مثال وب سایت شرکت Microsoft.com

این یک وب سایت شرکتی و هم یک سایت فروشگاهی است. زیرا این وب سایت حاوی محتوای آموزنده و تبلیغاتی و همچنین گزینه های پرداخت است تا به کاربران امکان خرید محصولات آن را بدهد.
داشتن یک وب سایت شرکتی قوی باعث افزایش اعتبار کسب و کار می شود. مطالعات مختلف نشان میدهد که مردم به شرکتها و آژانسهای تجاری با حضور آنلاین خوب اعتماد میکنند.
بنابراین، داشتن یک وب سایت شرکتی برای همه مشاغل اجباری شده است. در اینجا چند نوع کسب و کار وجود دارد که ممکن است به سایت نیاز داشته باشند:
- سالن بدنسازی / تناسب اندام، استودیو یوگا، مراقبت های زیبایی، و درمانگر.
- الکترونیک، مکانیک،
- کافه ها، رستوران ها، هتل ها
- شرکت حقوقی، امور مالی
- دندانپزشکی، کلینیک
- و هر ارائه دهنده خدمات یا کسب و کار.
اکنون، بیایید برخی از محبوبترین نمونههای وبسایت تجاری را که الهامبخش شما هستند، بررسی کنیم!
- مایکروسافت (کسب و کار فناوری)
- گروه مالی جهانی (مشاوره مالی)
- فرنچ پرس شیکاگو (تجارت قهوه و چای)
- خانم ها حقوق می گیرند (دوره حرفه ای برای بانوان)
- فوربس (سایت اخبار کسب و کار و وبلاگ)
وبلاگ :
یک وبلاگ وب سایت اطلاعاتی است که متعلق به یک فرد یا گروهی از افراد است. محتوای یک وبلاگ را ” پست وبلاگ و به عمل اضافه کردن یک پست به وبلاگ ” وبلاگینگ ” می گویند.
وبلاگ ها دارای سبک نوشتاری بسیار غیررسمی و محاوره ای و طراحی های ناوبری کاربرپسند برای جذب خوانندگان هستند. علاوه بر این، یک وبلاگ به طور منظم با اضافه کردن پست های جدید به موقع به روز می شود. در اینجا، پست های جدید اضافه شده در بالای پست های دیگر ظاهر می شوند (ترتیب زمانی معکوس).
به عنوان مثال، digikalaMag یک وبلاگ محبوب در مورد دنیا تکنولوژی است

وقتی وبلاگ نویسی تازه شروع شد، مردم از آن به عنوان مجله یا دفتر خاطرات استفاده می کردند. اما امروزه، خیلی بیشتر از اینهاست.
بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها وبلاگ هایی را برای تبلیغ محصولات خود و دستیابی به مشتریان بالقوه ایجاد می کنند. در حالی که بسیاری از آن برای به اشتراک گذاری محتوای سرگرم کننده و جالب استفاده می کنند.
اما این همه ماجرا نیست! وبلاگ نویسی همچنین به عنوان یک راه عالی برای کسب درآمد آنلاین است. هنگامی که وبلاگ شما به تعداد قابل توجهی از مخاطبان رسید، می توانید تبلیغات را در پست های وبلاگ خود قرار دهید. با این کار از آن درآمد کسب می کنید.
برخی از سایت های وبلاگ معروف عبارتند از:
- CopyBlogger (وبلاگ بازاریابی دیجیتال)
- TechCrunch (وبلاگ راه اندازی و فناوری)
- GatesNotes (وبلاگ شخصی بیل گیتس)
- SiteSaga (وبلاگ فناوری در مورد ساخت وب سایت)
آیا می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید؟
اگر به فکر راه اندازی وبلاگ خود هستید، توصیه می کنیم از وردپرس استفاده نمایید. وردپرس یک پلت فرم وبلاگ نویسی با یک رابط کاربری مناسب برای مبتدیان و ویژگی های فراوان برای رشد وبلاگ و کسب درآمد است.
وب سایت شخصی :
یک وب سایت شخصی برای یک فرد ایجاد می شود تا در درجه اول افکار، ایده ها و احساسات، استعدادها و مهارت های شخصی را به اشتراک بگذارد. ممکن است شامل وبلاگ ها، نمونه کارها، فیلم ها، گالری های عکس و غیره باشد.
به عنوان مثال، وب سایت سید حسین جلالی -روایت من از استراتژی

وبسایتهای شخصی معمولاً برای به اشتراک گذاشتن بینشهای شخصی ایجاد میشوند تا قصد کسب درآمد .
اما، زمانی که وب سایت در بین بینندگان و افراد همفکر محبوب شد، می توانید تبلیغات را نیز در آن ادغام کنید. با آن می توانید درآمد کسب کنید.
در اینجا چند نمونه از وب سایت های شخصی آورده شده است.
وب سایت نمونه کار :
وب سایت های نمونه کار انواع وب سایت هایی هستند که بهترین کار افراد حرفه ای را به نمایش می گذارند. این وب سایت ها توسط افراد حرفه ای و فریلنسر ایجاد شده اند. به طوری که آنها می توانند مهارت ها و کارهای خود را برای جلب توجه مشتریان یا مشتریان بالقوه تبلیغ کنند.
داشتن یک وب سایت نمونه کارها نشان دهنده حرفه ای بودن نسبت به کار شما است و همچنین به عنوان یک رزومه آنلاین دیده می شود.
عکاسان، هنرمندان خالکوبی، نقاشان، هنرمندان، توسعه دهندگان، طراحان، فیلمبرداران یا هر متخصص دیگری می توانند یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنند
برای مثال وب سایت لئو مسی

وب سایت نمونه کارها با داشتن چند صفحه و لوگو در آن ساده و قابل ارائه هستند. یک گالری برای تصاویر با کیفیت بالا، توصیفات، و جزئیات خدماتی که ارائه می کنید دارند. همچنین باید یک بخش درباره اطلاعات تماس، حساب های رسانه های اجتماعی، کارهای گذشته و غیره داشته باشند.
اگر می خواهید یک وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید توصیه می کنیم از وردپرس استفاده کنید تا گزینه های زیادی در مورد طرح ها و ویژگی ها در اختیار داشته باشید.
به برخی از وب سایت های نمونه کار که در زیر لیست کرده ایم نگاهی بیندازید.
وب سایت های خبری :
وب سایت های خبری و مجلات درگاه هایی برای انتشار اخبار آنلاین هستند. آنها راهی سریعتر برای رساندن اخبار محلی یا جهانی به خوانندگان بوده اند.
وب سایت های خبری در درجه اول بر پوشش اخبار مربوط به سیاست، آب و هوا، امور جاری، رویدادها، ورزش و غیره تمرکز می کنند و نه مانند وب سایت های سرگرمی که رویدادهای صرفاً سرگرم کننده را پوشش می دهند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بین وب سایت های سرگرمی و وب سایت های خبری همپوشانی وجود داشته باشد.
به عنوان مثال، khabaronline.ir یک وب سایت خبری است .

سازمان های رسانه ای معروف مانند روزنامه ها، کانال های تلویزیونی و رادیوهای FM برای خود وب سایت های خبری و مجلات ایجاد می کنند. و این امر باعث گسترش خدمات آنها می شود.
در اینجا برخی از پخش کننده های خبری محبوب با وب سایت های خود آورده شده است.
وب سایت آموزشی :
همانطور که از نام آن پیداست وب سایت هایی هستند برای ارائه اطلاعات و مطالب آموزشی به دانش آموزان . آنها یا به صورت حضور آنلاین در یک مؤسسه آموزشی هستند یا پورتال هایی برای ارائه دوره های آنلاین.
برای مثال، میتوانید وبسایت آموزش های طلایی را نام برد .

مؤسسات آموزشی مانند مدارس، کالج ها و دانشگاه ها اطلاعات خود را از طریق وب سایت خود ارائه می دهند. مانند جزئیات مؤسسه، دورهها، اطلاعیهها، روالها، نتایج، کارکنان و غیره. دانشجویان یا بازدیدکنندگان میتوانند برای دریافت اطلاعات مورد نیاز به وبسایت مراجعه کنند.
این روزها تقریباً هر مؤسسه آموزشی یک وب سایت دارد. در اینجا تعدادی از موسسات آموزشی با بهترین وب سایت ها آورده شده است.
وب سایت دارای حق عضویت :
وب سایت درارای حق عضویت نوعی از وب سایتها هستند که توسط مشاغل، سازمان ها، دانشگاه ها یا شرکت ها برای اهداف داخلی ایجاد می شود. می توان آن را یک پورتال وب نیز نامید. شما همچنین می توانید از آن برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بین اعضای آن استفاده کنید.
فقط اعضای مرتبط که دارای اختیار دسترسی به اطلاعات ذخیره شده را داشته باشند که این دسترسی را از طریق اشتراک به دست می آورند . بسته به خود وب سایت، اشتراک ها می توانند رایگان یا پولی باشند.
به عنوان مثال، آکادمی دانبار یک وب سایت عضویت است که کاربران ثبت نام شده می توانند دوره های رایگان و پولی را پیدا کنند .

سطوح مختلف عضویت نشان می دهد که به چه نوع اطلاعاتی می توانند دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، در یک دانشگاه، دانشجویان می توانند به اطلاعات مرتبط با دوره مانند کلاس ها، نتایج، برنامه ها و غیره دسترسی داشته باشند. و اعضای هیئت علمی می توانند به اطلاعات مربوط به مدیریت مانند عملکرد دانش آموزان، سوابق، استراتژی های تدریس و غیره در همان پورتال دسترسی داشته باشند .
در اینجا لیستی از بهترین وب سایت های عضویت آمده است.
سایت های آموزشی LMS :
یکی از محبوب ترین نوع وب سایت های عضویت است که بیشتر بر روی آموزش آنلاین از طریق وب سایت تمرکز دارد .
معمولا چنین سایت هایی توسط آموزشگاه های رسمی یا معلم های خصوصی راه اندازی می شوند . که نکات ، آموزش های و ویدیوهای آموزشی را از طریق وب سایت ارائه می دهند .
برای مثال میتوان وب سایت Coursera.org را مثال بزنیم که یکی از مطرح ترین وب سایت های در این دسته بندی است . که آموزش های وسیعی به افراد سراسر جهان ارائه می دهد .

شما ممکنه به سایت های LMS را ببینید که دوره های خود را به صورت رایگان در اختیار اعضا خود قرار می دهند و وب سایت هایی که بابت ارائه خدمات خود پول دریافت می کنند.
در نتیجه، تعداد قابل توجهی از دانشآموزان از چنین سایتهای آموزش الکترونیکی بهره میبرند. و این به این دلیل است که شما می توانید به راحتی از هر جایی به آنها دسترسی داشته باشید تا آنچه را که به آن علاقه دارید بیاموزید.
برخی از بهترین وب سایت های LMS که می توانید پیدا کنید عبارتند از:
اگر می خواهید یک وب سایت LMS راه اندازی کنید، می توانید به راحتی با استفاده از وردپرس این کار را انجام دهید. چندین پلاگین LMS وردپرس و تم های LMS وجود دارد. با استفاده از آنها، می توانید به سرعت سایت آموزش الکترونیکی رویایی خود را بسازید. در نتیجه، میتوانید افراد را به یادگیری آنلاین تشویق کنید .
وب سایت صفحه فرود :
وب سایت صفحه فرود (یا فقط یک صفحه فرود) وب سایتی است که از چند صفحه بازاریابی به خوبی طراحی شده است. چنین سایت هایی عموماً برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی هستند.
برای توضیح بیشتر می توان گفت ، این وب سایتی است که بازدیدکنندگان شما با کلیک بر روی یک پیوند در یک ایمیل در آنجا فرود می آیند. یا می تواند از طریق تبلیغات از گوگل، یوتیوب، فیس بوک و غیره و سایر پلتفرم های دیجیتال در وب باشد.
سایت های دیگر حاوی صفحاتی هستند که بر چندین هدف تمرکز دارند. اما وقتی صحبت از سایت های صفحه فرود می شود، آنها یک هدف دارند. که فروش بیشتر است.
بیایید صفحه فرود Shopify . در اینجا، می توانید یک گزینه آزمایشی رایگان برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات خود و راه اندازی کسب و کار خود مشاهده کنید.

این لیستی از نمونه هایی برای وب سایت های صفحه فرود است. بنابراین، می توانید آنها را بررسی کنید.
دایرکتوری :
وب سایت دایرکتوری نوعی وب سایت است که نقش عمده ای در ارتقاء وب دارد. این نوع از وب سایت های نامهای ارائهدهنده برتر را برای یک جایگاه خاص در یک مکان جمعآوری، ذخیره و نشان میدهد.
این به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند جستجو کنند. و می توان با استفاده از کلمات کلیدی یا پارامترهای خاص جستجو بکنند . پارامترها می توانند رتبه بندی شرکت، نوع محصول/خدمت، مکان و غیره باشند.
انواع مختلفی از سایت های دایرکتوری وجود دارد که می توان آنها را بر روی جایگاه های مختلف قرار داد .
برای مثال :
- رستوران
- مسافرت رفتن
- عروسی
- شغل آنلاین
- مشاور املاک
- خودرو
- رویدادها و غیره
به عنوان مثال، Zomato یک وب سایت فهرست رستوران است. در اینجا، مشتریان می توانند رستوران ها را جستجو و کشف کنند. همچنین، آنها می توانند نظرات مشتریان را بخوانند/بنویسند، میز رزرو کنند، غذا سفارش دهند و موارد دیگر.

لیست زیر برخی از وب سایت های دایرکتوری محبوب را با جایگاه خود نشان می دهد.
بنابراین، شما همچنین می توانید کسب و کار خود را در این نوع از سایت ها فهرست کنید. این به شما کمک می کند تا محصولات/خدمات خود را برای مخاطبان بیشتری نمایش دهید.
هنگام ساخت یک سایت فهرست، اضافه کردن چند گزینه مهم است. این شامل گزینه های فیلتر پیشرفته و توانایی های پیشنهاد خودکار است. با حفظ آنها، مخاطبان هدف شما به راحتی می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. به علاوه، آنها دوست دارند به سایت شما متصل بمانند.
وب سایت مشاغل آنلاین :
وب سایت های شغلی آنلاین نوعی سایت دایرکتوری هستند که لیستی از مشاغل را ارائه می دهند. در چنین وب سایت هایی، می توانید مشاغل موجود در منطقه یا حرفه خاصی را بیابید.
برخی از وب سایت ها به عنوان نقطه ملاقات کارفرمایان و کارمندان عمل می کنند. اکنون، کارفرمایان میتوانند شغل ارسال کنند و کارمندان توانمندی برای انجام کار خود پیدا کنند. سپس، کارمند از یک مکان دور کار می کند و کار تکمیل شده را از طریق ایمیل یا رسانه های دیگر ارسال می کند.
این سایتها روشهای پرداخت را در خود دارند که امکان پرداخت و دریافت وجه نقد از طریق آنها را فراهم میکند. کارهایی مانند ورود اطلاعات، نوشتن، طراحی، توسعه وب، ویرایش و غیره معمولاً از این وب سایت ها انجام می شود .
برای مثال سایت پونیشا یک وب سایت مشاغل آنلاین است

و برخی از وب سایت ها شرح وظایف را در وب سایت خود ارسال می کنند. بازدیدکنندگان می توانند شغل مناسب را مرور و انتخاب کنند و برای آن درخواست دهند. این وب سایت ها فقط برای دادن اطلاعات به بازدیدکنندگان در مورد مشاغل هستند اما کار از راه دور را تشویق نمی کنند.
برخی از وبسایتهای شغلی آنلاین محبوب در زیر فهرست شدهاند.