نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت

نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت

اگر در حال انتخاب نام تجاری برای سایت جدید خود هستید، باید از همان ابتدا به فکر نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت خود باشید.رنگ‌ها تأثیر زیادی در برندسازی شما دارند. آیا تا به حال دقت کرده‌اید که تقریباً اکثر رستوران‌ها و فست فودی‌ها از رنگ قرمز و زرد در لوگوی خود استفاده می‌کند؟ دلیلش این است که رنگ قرمز نشان دهنده‌ی حس گرسنگی و رنگ زرد نشان دهنده‌ی حس دوستی و صمیمیت است.

رنگ‌ها می‌توانند احساسات خاصی را در بینایی ایجاد کنند. ممکن است فکر کنید که رنگ‌ها بر شما تأثیر نمی‌گذارند، اما اینگونه نیست و طبق یکی از نظرسنجی‌ها، رنگ‌ها 85 درصد در خرید کردن افراد از برند شما تاثیرگذار هستند.پس باید متناسب با خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌کنید، رنگی برای وب‌سایت و برند خود انتخاب کنید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا رنگ مناسبی برای وبسایت خود انتخاب کنید و شما را با ویژگی رنگ‌ها برای وبسایت‌تان آشنا می‌کنیم.

چگونه یک طرح رنگی برای وب سایت خود انتخاب کنید؟؟

متوجه شده‌اید که رنگ‌ها چه تاثیری بر برندسازی و وبسایت شما دارند، اکنون باید برای انتخاب یک رنگ تصمیم بگیرید، برای انتخاب یک رنگ مناسب باید درک خوبی از ویژگی‌های رنگ‌ها داشته باشید و به نوع محصولات یا خدماتی که میخواهید به مشتریان خود ارائه دهید، فکر کرده و رنگی متناسب برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. در ادامه مقاله با ویژگی‌های رنگ‌ها آشنا می‌شوید؛

  • قرمز: رنگ قرمز به معنی خطر، هیجان و انرژی است و همچنین به عنوان رنگ عشق و اشتیاق هم شناخته می‌شود.
  • صورتی: رنگ صورتی، یک رنگ زنانه است و از لحاظ روانشناسی حس آرامش و امید را به مخاطب القا می‌کند.
  • نارنجی: رنگ نارنجی سرشار از سرزندگی و تازگی است و همچنین حس خلاقانه بودن، ماجراجویانه و با مقرون به صرفه بودن را به مخاطب القا می‌کند.
  • زرد: رنگ زرد، رنگی است که با بازیگوش و شاد بودن را نشان می‌دهد.
  • سبز: رنگ سبز نشان دهنده سرسبزی است و اغلب برای نشان دادن پایداری استفاده می‌شود اما می‌تواند با اعتبار و ثروت همخوانی داشته باشد.
  • آبی: رنگ آبی نشان دهنده قابل اعتماد بودن و آرام بخش بودن است.
  • بنفش: این رنگ سلطنت، عظمت و اسرارآمیز بودن را نشان می‌دهد.
  • قهوه‌ای: این رنگ ساده و صادق است و اغلب برای محصولات ارگانیک استفاده می‌شود.
  • سفید: رنگ سفید، رنگی خالص است و نشان دهنده سادگی و معصومیت می‌باشد و حس مینیمال بودن را منتقل می‌کند.
  • مشکی: این رنگ پیچیده و شیک است و حس رسمی و مجلل بودن را به مخاطب القا می‌کند و همچنین حس غم و اندوه را نیز منتقل می‌کند.

همچنین اگر می‌خواهید درباره ویژگی رنگی‌ها بیشتر بدانید، کافی است که مقاله اهمیت روانشناسی رنگ در طراحی و تبلیغات از سایت طرحی که را مطالعه کنید.

رنگ‌های اضافی خود را انتخاب کنید

هنگامی که یک رنگ اصلی برای برند یا سایت خود انتخاب کرده‌اید، وقت آن است که رنگ‌های دیگری را که استفاده می‌کنید انتخاب نماید.در تصویر پایین، چرخه رنگ‌ها را می‌ببینید، استفاده از این چرخه به شما کمک می‌کند تا رنگ مکمل، رنگ اصلی خود را بیابید. در این چرخه رنگ‌هایی که مکمل یکدیگر هستند، در مقابل یکدیگر قرار دارند و سه رنگ اصلی روی نقاط مثلث قرار دارند.

چرخه رنگ ها

رنگ پس زمینه را انتخاب کنید

انتخاب رنگ پس زمینه، یک انتخاب مهم است زیرا پس زمینه وبسایت شما، فضای بیشتری را نسبت به هر رنگ دیگری در فضای سایت اشغال می‌کند. با این حال، انتخاب آسانی است، زیرا معمولا برای پس زمینه از رنگ سفید یا خاکستری استفاده می‌کنند.

رنگ فونت را انتخاب کنید

آخرین توقف در سفر رنگارنگ شما این است که یک رنگ فونت را مشخص کنید. ممکن است به سراغ انتخاب ساده بروید و رنگ مشکی را انتخاب کنید. اما با یک جستجو ساده، متوجه خواهید شد که حروف سیاه صرفاً آنقدر که فکر می‌کنید، رایج نیستند.حروف سیاه روی پس زمینه سفید می‌تواند منجر به خستگی چشم شود و اگر از فونت مناسبی استفاده نکرده باشید، احتمال اینکه کاربران از سایت شما خارج شوند، بسیار زیاد خواهد بود.

شما می‌توانید از رنگ خاکستری برای رنگ فونت‌ها در وبسایت خود استفاده کنید تا ظاهری جذاب تر به وبسایت خود بدهید و از رنگ‌های واضح همچون آبی، قرمز و… باید برای لینک‌ها و اطلاعات مهم در نظر گرفته شود.

همچنین اگر می‌خواهید درباره ترکیب فونت‌ها با یکدیگر بدانید، کافی است که مقاله تأثیرات انتخاب فونت مناسب در طرح های گرافیکی از سایت طرحی که را مطالعه کنید.

نکاتی برای انتخاب رنگ وب سایت

در ادامه مقاله، چند نکته اضافی برای زمانی که رنگ‌ها را در نظر گرفته‌اید، می‌گوییم؛

  • از رنگ‌های اشباع استفاده کنید
    • منظور از اشباع رنگ یعنی یک رنگ در خالص‌ترین نسخه خود در نظر گرفته شود. یکی از کارهایی که می‌توانید برای تقویت برند خود انجام دهید، استفاده از رنگ‌های مختلف با اشباع مشابه است. اشباع روش دیگری برای بیان روشنایی رنگ است.از رنگ‌های اشباع استفاده کنید
  • از همان رنگ استفاده کنید، اما میزان اشباع را تغییر دهید
    • وقتی یک برند با یک رنگ خاص به مشتریان خود معرفی شد، ممکن است نخواهند از رنگ مکملی استفاده کنید. تک رنگ بودن ممکن است کمی خسته کننده باشد، بنابراین می‌تواند رنگ اصلی خود را تغییر دهید و از رنگ‌هایی با اشباع متفاوت استفاده کنید.

به تصویر زیر نگاه کنید، در این تصویر به گزینه‌های شبکه‌های اجتماعی در پایین سمت چپ این صفحه از وبسایت توجه کنید؛

استفاده از رنگ اشباع

هر پنج رنگ سبز مشابه هستند، اما سطوح روشنایی متفاوتی دارند. اینها جلوه‌های بصری صفحه را تغییر می‌دهند، در حالی که اگر توجه کنید متوجه می‌شوید که سبز روشن تر همرنگ لوگوی این وب‌سایت می‌باشد.

وبسایت‌های کاربردی برای انتخاب رنگ‌ها

آمادگی شروع برای جستجوی رنگ صحیح را دارید ؟ زمانی که فقط یک رنگ به شما داده می‌شود، انتخاب یک رنگ دیگر برای وبسایت شما می‌تواند مشکل باشد. گاهی ممکن است بخواهید پالتی را پیدا کنید که در کنار آن به خوبی کار کند.به همین دلیل است که وبسایت‌های تخصصی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در مورد رنگ بندی وبسایت خود تصمیم بگیرید، که در ادامه تعدادی از این وبسایت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

Coolors : در این سایت می تواند، یک طرح رنگی از پیش ساخته شده را انتخاب کنید و آن را در وبسایت خود پیاده سازی کنید.

وب سایت coolors

Color Safe : وب‌سایت دیگری بنام Color Safe وجود دارد که به شما امکان می‌دهد رنگ‌های مکمل یکدیگر را پیدا کنید و در وبسایت خود استفاده کنید.

وب سایت color safe

checkmycolours : هنگامی که یک پالت رنگی را پیدا کردید و از آن در وبسایت خود استفاده کردید، حال می‌توانید آدرس دامنه خود را در این سایت وارد نمایید،اکنون شروع به تجزیه و تحلیل وب سایت شما می‌کند و به شما بازخورد فنی می‌دهد که چگونه طرح رنگ شما برای کسانی که کوررنگی دارند یا از مانیتور کوچک و ضعیفی استفاده می‌کنند به نمایش در می‌آید.

نتیجه گیری:
در این مقاله با ویژگی‌های رنگ‌ها آشنا شدید و متوجه شدید که رنگی را انتخاب کنید که با محصول یا خدمات شما سازگار باشد و از یک رنگ مناسب برای متن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید که باعث خستگی چشم مخاطبان نشود.

همچنین برای دریافت تازه ترین آموزش های ما در شبکه های مجازی می توانید ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید . همچنین از طریق صفحه تماس با ما با مشاورین ما در امر طراحی وب سایت برای کسب و کار خود به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *